MUSEU D’ALMASSORA

Museu municipal d’Almassora

Museu Municipal d’Almassora
Carrer de sant Vicent
12550 Almassora 
Telèfon 964561328
localitzador mapa virtual39º56’29.49N  0º03’42.26"O

aqui podeu veure la col.lecció

  
historia

El Museu Municipal d’Almassora es troba a la Vila, al carrer Major, és únicament arqueològic i monogràfic sobre el Torrelló del Boverot i la seva necròpolis.
Al segle XVIII, el recinte físic de la Vila, salva la muralla i es construeixen eixamples en quadrícula amb carrers amples i rectes; apareixen el raval de Castelló, el de sant Marc i el Calvari, llocs cap als quals s’estén la població, on progressivament se situen les noves edificacions i l’actual vida comercial.

bibliografia
 Padro i Parcerisa Josep. Los Aegyptiaca Prerromanos de la península Ibérica.Actas del Congreso "El Mediterráneo en la Antigüedad: Oriente y Occidente". Sapanu. Publicaciones en Internet II (1998)

Gamer-Wallert Ingrid. Ägyptische und ägyptisierende Funde von der iberichen Halbinsel, Beihefte zum Tübinger Atlas des Vorderen Orients, Reihe B, Nr.21, Wiesbaden, 1978. 

Padro i Parcerisa Josep. Egyptian-type Documents from the Mediterranean Littoral of the Iberian Peninsula before the Roman Conquest, Études Préliminaires aux Religions Orientales dans l’Empire Romain, T,65, Leiden, vol.I, 1980: vol.II,1983: vol III, 1985. 

Clausell Cantavella Gerardo. Un escarabeo etrusco en la necrópolis del Torrelló del Boverot (Almassora, Castelló). Quaderns de prehistòria i Arqueología de Castelló. 23, Diputació de Castelló, Servei d’investigacions Arqueològiques i Prehistòriques. 2002-2003, pag 241 ss 

 Clausell Cantavella Gerardo. Excavacions i objectes arqueològics del Torrelló d’Almassora (Castell´o). Museu Municipal d’Almassora.

Departament Didàctic. Textos, disseny, maquetació i fotos. Màscara Funeraria Egipcia. Obra invitada $. Museu de Belles Arts de Castelló. Generalitat Valenciana. 2005. d.L. CS-371-2005

altres referencies
 

El poblat del Torrelló del Boverot se situa a l’oest del terme municipal d´Almassora, en la plana de Castelló, a 70 m d’altura sobre el nivell del mar, en les terrasses superiors del riu Millars. El poblat, un tell o tossal artificial, elevat entre 4 i 5 metres  sobre la roca

aqui podeu veure la col.lecció

noticies

 El logotip del Museu, porta una representació de l’escarabeu exposat.

Torrelló del Boverot

agraïments i credits
 
 

Deja un comentario